Helgrapporten.

Nyss passerade helg innehöll typ allt av det bästa. En fantastisk kombo! Skönt att inte bestämma för mycket och sedan ändå ha precis lagom mycket roliga och vettiga saker att göra. Fredagen innebar som tidigare nämnts jobb, körsbärsblomsfotning, nudlar och kommunistklubben. Finfin kväll verkligen, och jag var hemma klockan tre. Sov länge, åt mycket och långsam frukost med mängder av te i soffan framför OC, därefter fick jag ändan ur och storstädade, dammade, skurade. Lagade chili con carne och fick över Karolina på middag och glass, ananas, te och viktiga samtal. Vi är bra på det, hon och jag. På söndagen vaknade jag halv nio av ett sms från Moa där hon meddelade att det var vår ansvarsvecka i kyrkan, så upp och hoppa, ner till kyrkan och städa, koka kaffe, duka fram mackor och tårta och fixa och dona. På gudstjänsten var det ett par som varit gifta i 35 år som förnyade sina äktenskapslöften. Det var en väldigt fin liten cermoni. Därpå fika, sockerchock, diska och fixa. Blev påprackad en halv prinsesstårta som jag efter lite chill hemma tog med mig hem till Emelie på kvällen, där jag hängde och åt halloumi med henne och Henke. Alltid lika gött och avslappnat med dem. Fick dessutom gå igenom hennes utrensade klädeshög och fick med mig ett par finfina gratispaltor hem. Slutsats; sjukt bra helg som innehöll lite av varje. Bra kombo.

Idag jobbar jag och har en Muminbok med mig som jag tänkte läsa. Det är nog dags nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0