sol ute, sol inne.

Imorse, liksom de senaste dagarna, vaknade jag av solen i ansiktet. Sjukt fint, jag blir på bra humör med en gång och får för mig att det är sommar ute och att jag bara behöver dra på mig en klänning och kofta och spatsera iväg till jobbet/parken/caféet. Men så drar jag upp persinennerna och ser x antal decimeter snö och blir lite besviken förstås. Men å andra sidan, det är sol och min termometer visar 5 grader (visserligen i solen, men ändå) och jag har kunnat byta ut min galna-katt-tant-kappa mot en något vårigare variant. Och träningen igår var mördande bra och idag ska jag äta pasta carbonara till lunch. Och om två dagar åker jag till Berlin. Så livet är ju rätt gött ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0