Världsrekord i dålig tajming? Kanske.

Efter att inte fått jobba sedan i tisdags förra veckan, och därmed smygstartsemestrat ganska rejält, så ringde de från jobbet imorse! Hör och häpna, jag som nästan trodde att de hade glömt bort mig. Men, det hon då ville meddela mig var att hon hade ett uppdrag till mig imorgon. Imorgon, fredag, den dag då min semester faktiskt börjar på riktigt och jag ska åka upp till landet. Hade jag inte jobbat imorgon, vilket det kändes som ganska bra odds för, så hade jag fått snålstjuts och åkt från Stockholm vid elva-tiden, och därmed varit uppe i Hälsingland innan middagstid. Istället ska jag nu jobba i fucking Akalla till fucking 17.15, och därpå åka en buss upp och vara framme 22.15. Baah! Årets sämsta tajming! Jag hade ju bra mycket hellre jobbat typ alla de här andra dagarna jag varit ledig och istället varit ledig imorgon. Försökte få in en semesterdag också, men det var ju lite tajt inpå och dåligt med andra som kunde just den arbetsplatsen, så den gubben gick inte. Sjukt störigt i alla fall.
Men men. Pappa hämtar min väska ikväll så jag slipper dra med den till jobbet, och sedan blir jag upphämtad i Hudiksvall. Så upp kommer jag ju ändå. Idag blir det packa, läkarbesök (snart borde jag ju vara uppe i högkostnadskort i alla fall?), sola lite kanske och sedan får jag över Sara på middag. Det ska väl gå det här också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0