det här med att packa.

Hoppsan. Jag håller på och packar inför scoutlägret jag drar iväg på imorgon, och insåg just att jag visst klippte av mina oömma fuljeans i våras. Euforin över att vintern var över och värmen på väg fick mig att dra fram saxen och göra shorts av dem istället, och nog för att jag använt dem en väldig massa den här sommaren, men nu sitter jag ju här utan några direkta bra oömma scoutlägerjeans. Vilket ju är mindre bra just i denna situation. Så antingen får jag köra finjeansen, vilka jag iofs nästan aldrig använder ändå då jag i princip slutat använda byxor, dock är dessa de enda finjeans jag har, eller så blir det asabaggy. Det blir nog det sistnämnda.
Denna dag kommer även att bjuda på finlunch i stan med fina Sara och sedan färd hem till familjen för uppstyrning av ännu fler scoutiga grejer som jag själv inte lyckats äga. Typ ett bra liggunderlag, en varmare sovsäck (vad hände med det vackra vädret!?), en kniv, en ficklampa, matkåsa och annat sånt där. Myggmedel vore väl en idé att införskaffa också kanske. Och den som ändå hade en större ryggsäck.
Jag är inget stort fan av det här med att packa alltså. Svårt ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0