den ofrivilliga semestraren (fast ändå inte).

Det börjar bli mer regel än undantag det här med att bli spontanledig från jobbet. Inte för att jag klagar, inte med det här vädret. Nästansemester såhär nån vecka innan den riktiga börjar. Smygstart. Det är ju faktiskt rätt gött, och särskilt när man som vanligt inte kom i säng förrän alldeles för sent igår. Vilket ju inte gjorde nåt idag, då jag vaknade utvilad (och svettig) klockan tio. Eller, jag vaknade först klockan halv sex och fick gå upp och sätta på fläkten. Sedan sov jag till klockan tio. Åh, fläkten. Vilken investering alltså.
Så nu när man fått i sig frukosten och faktiskt diskat nästan en veckas disk så tänker jag typ bok och bikini. Jawohl. Ooh, apropå tyska; igår köpte jag och Linda biljetter till Berlin. Den 23:e bär det av! Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0