Berlin dag 3.

När jag och Sofie var i Berlin i mars så var vi och åt brunch. Sedan dess har jag lovordat den berlinska brunchtraditionen, så vi var såklart tvungna att köra en repris. Så trots att vi inte var i säng före fyra så pallrade vi oss upp vid elva och åkte 40 minuter till brunchgatan. Och det var ju helt klart värt det.
Jag var väldigt nöjd. Dock lite besviken över det faktum att man blir mätt. Trist grej ju.
Passade på att vila och njuta lite av solen mellan varven. För brunchbuffé kräver tålamod, gott om tid samt löst sittande kläder.
Tillslut gav vi upp pga food baby deluxe. Vi begav oss till Mauer Park för att jäsa lite och låta matsmältningen komma igång.
I parken var det marknad eftersom att det var söndag!
Efter att vi vilat tillräckligt i gräset så gick jag och Linda ner och tittade lite på marknaden. Ett varsitt halsband senare (mitt var med en sax och en symaskin i, det tyckte jag var fint och passande) så begav vi oss tillsammans med Fabian och André till Nordbanhof för att titta lite på den gamla muren.
Där står en del av den nämligen kvar på samma plats som när den skiljde öst från väst.
En mur är ju alltid en ganska tragisk historia.
East side.
På't ungefär sådär såg det väl ut en gång i tiden. Hmpf. Och inte så fasligt länge sedan heller för den delen.
En modell
Sedan blev det lite mer parkhäng, slumrande, läsande och sånt där i närheten innan vi tog oss tillbaka till lägenheten. Kvällen blev lugn med pizza och film, både The Hurt Locker och Lost in Translation avverkades. En oerhört chillad dag, mest bara fylld av ätande och vilande. Helt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0