Söndagsgöra.

Efter gudstjänsten och kyrkkaffet idag hade jag planerat att städa. Varför är det alltid då jag blir som mest kreativ? När jag borde göra något tråkigt? När jag läste Matte C och behövde plugga till ett prov satte jag igång och pimpade min taklampa med decoupage. Det blev asbra. Idag när jag tänkte städa (vilket behövs) fick jag en idé till en tavla och var tvungen att sätta igång med en gång. Så istället för att det blev renare drog jag fram alla penslar och färger och lack och lim och papper och sånt och drog igång. Inte en särskild lyckad storstädning. Hmpf. Men tavlan blev nog rätt bra ändå. Det är ju i och för sig kul att det blir bra grejer vid sådana tillfällen, men om det fortsätter såhär kommer det ju bli äckligt.

Äh. På tisdag jobbar jag halvdag, då hinner jag städa innan jag får besök på kvällen. Lite återträff med brudarna innan alla sprids för vinden igen. Bra grejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0