Nutidens projekt.

 

Igår kväll bjöd jag in mig på fiskgratäng hos pappa med familj. Det var fint, jag har saknat Alice. Och Alice är bäst i världen. Hon konstaterade att vi hade "samma hår, fast jag har lite ljust och du har lite brunt". Precis, så korrekt så. På vägen dit köpte jag btw tyg på Emmanus. Kanske 6 meter finfint tyg med solfjädrar på för 60 riksdaler vilket kan beskådas ovan. Jag planerar att förvandla det till en fabulös sommarklänning med hjälp av nya symaskinen som jag ännu inte provat mig på. Sy kan jag ju inte direkt heller, men skam den som ger sig. Så har jag en fin klänning sedan när våren kommer.

Har just nu flera kreativa projekt på g.

  • ovan nämnda klänning-projektet
  • tavlorna till vernissagen (som vi fortfarande försöker få tag i rätt människor för att styra upp)
  • lära mig mer om min fina systemkamera och leka runt med roliga inställningar

Bra grejer, som dock kräver koncentration, tid och ett visst mått av tålamod. Det sistnämnda är det oftast rätt snålt om på min front. Därav att jag skiter i att sy provklänning utan går rakt på godsakerna. Hejja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0