Kaosdygn.

Det tog en halvtimme att ta sig mellan Karlberg och Centralen med pendeltåget igår. Det var mycket frustrerande. Väl framme gick jag till ICA och fick inte köpa min mat eftersom jag på något underligt sätt överskridit mitt konto. Surt. Bara att promenera hem, föra över middagspengar och gå tillbaka med svansen mellan benen. Nog för att det kan hända den bästa att ha lite dålig koll på sina finansiella tillgångar, men pinsamt är det ju ändå när man står där i kön. Men väl hemma hade jag fått ett kort i brevlådan, en grattishälsning med ett presentkort på hötorgshallen av Karolina. Det förgyllde min annars rätt kassa eftermiddag. Sedan drog jag iväg och styrketränade. Tungt och väldigt roligt och peppande. Ska försöka gå mycket på de passen, styrka och balans i ett. Bra kombo.

Jag tror att det kanske kan få bli nästa projekt. Att biffa till mig lite. Bli stark på riktigt. Särskilt fokusera på armar och axlar, då jag mest kör spinning och core annars. Vore ju lite kul.

Imorse fick jag agera springpojke nästan helt i onödan. Stressade halvt ihjäl mig för att åka över halva stan för att hämta mackor på ett café och leverera till ett företag jag aldrig varit på förut. När jag väl kom fram visade det sig att de inte ens visste att jag skulle komma, att de "hade kunnat ordna det ändå" (cafét låg typ två minuter från företaget, någon hade kunnat springa ner och hämta) och att det inte alls var så bråttom som jag hade fått höra. De skulle inte äta mackorna förrän en timme senare. Kändes ju lagom roligt. Hej, slavkontrakt.

Så, dålig start på dagen, hann inte ens få i mig kaffet innan jag åkte hemifrån. Två koppar och en macka senare börjar jag bli människa igen, känns ju som ett steg i rätt riktning i alla fall. Ikväll drar jag med mamma på Spinning-Core, hoppas Moa hakar också.

För den som vill hänga med på vad som händer med Jared (som fortfarande sitter på Ben Gurion, nu är det en vecka som han suttit där med sporadisk möjlighet till kontakt med anhöriga) kan läsa här eller gå med i den här facebookgruppen. Just nu verkar det som att de inte vill låta honom gå på sitt eget eventuella förhör/hearing eftersom att det skulle betyda en förändring i hans visumstatus, då han behöver lämna flygplatsområdet. Vilket ju känns som ett hjärnsprängande dåligt argument.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0