Förändringspaniken.

Nu kommer den känner jag. Den börjar smyga sig på, sakta men säkert. Förändrinspaniken. Eller, panik kanske är att överdriva, men när jag såg att de lagt upp statistiken för antalet sökande på VHSs hemsida så blev jag minst sagt nervös. Politics kandidatprogrammet i Uppsala är ju mitt förstahandsval inför hösten. Och det var jag uppenbarligen inte ensam om. 435 personer till har visst gjort samma val. Det totala antalet sökande var uppe på över 1100 personer. Gaah! Jag förstår ju att det är personer med alla typer av poäng och betyg, men ändå. Nervositet; check.

Sedan har jag funderat på en grej. Om jag skulle komma in på reservplats i Uppsala, och skulle tacka ja till att fortsätta vänta och hoppas på att den platsen skulle bli min, vad händer då med mina andra- och tredjehandsval om att jag inte lyckas knipa reservplatsen? Har jag fortfarande möjlighet att tacka ja till platsen i Lund eller Linköping då i augusti, eller står jag helt utan då? Någon som vet, alternativt vet vart man kan vända sig för att få klarhet i detta?

Idag ska jag dessutom ta och ringa angående min lägenhet. Ska försöka deala till mig en månad eller två till, så att jag dels slipper flytta mitt i min semester, och dels slipper bli hemlös/hemmaboende en månad precis innan jag ska flytta och börja plugga. Det börjar dra ihop sig för uppstyrande nu, jag säger't. Pirr!

Btw botades inte träningsvärken från i måndags med spinn/core igår. Den är kvar, minst sagt. Men en andra chans blir kanske ikväll, om jag pallrar mig iväg på aerobics. Inshallah. Eller så kanske den botas av att jag placerar mig ömmande bakdel i soffan och tittar på Greys Anatomy. Vi får la se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0