Vuxenpoäng - ding, ding, ding!

Jag är nästan förvånad över att jag inte vaknade som pensionär idag (fast det kanske jag gjorde, det kanske var därför de inte ringde från jobbet?). Igår samlade jag nämligen så sjukt många vuxenpoäng!

  1. Möte med min chef för löneförhandling, på mitt initiativ. Vi får se ifall det gav några resultat, men finskjortan och målmedvetenheten satt som en smäck. Ding!
  2. Åkte med karln till Nacka för att hämta ut hans bil som varit på verkstaden. Väl där passade vi på att få den värderad (han vill sälja den) och satt inne på en säljares kontor och lekte vuxet par som tittar på familjebil. Blev behandlade därefter. Ding!
  3. Storhandlade på ICA MAXI. Ding!
  4. Skaffade ICA-kort och fick en övernattning på herrgård för två personer på köpet. Ding!
Det är inte bara 4 vuxenpoäng på en dag. Jag tycker faktiskt att det är riktigt rejäla sådana också! Slå det ni.

Idag har jag pluggat matte. Lyckats, i princip på egen hand, lösa ett av de där talen som jag och KTH-studenten Josse slet vårt hår över förra veckan. Det kändes gött vill jag lova! Spöa skiten ur boken är en bra känsla. Prov i helgen, och jag måste pinna iväg och köpa en herrans massa batterier idag, dels till Richards grafritande räknare jag fått låna, och dels till cykellampan jag var duktig nog att köpa igår. Hade planerat att träna ikväll, men litar inte riktigt på att den halvmesiga förkylningen har gett sig ordentligt. Känns inte riktigt så. Så det blir nog te och True Blood ikväll istället. Det är inte så mycket vuxenpoäng, men man måste ju kompensera lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0