mörka höstmornar och vardags(tri)st(t)(r)ess. (höh)

Så var det måndag igen. Förra veckan gick i ett hela tiden, hade knappt en timme för mig själv och en kopp te. Galenskap. Och helgen innebar som ni vet kanothajk med tältsovande brevid fnittriga 13-åringar, så det blev inte så mycket sömn där heller. Och så är det måndag igen. Suck.

Imorse var det gråmörkt när klockan ringde. Det tar emot så otroligt mycket mer att gå upp när det är mörkt ute! Hjälpars, jag hade nästan förträngt det. Väl uppe är det väl som vanligt igen, men att pallra sig upp. Ingen barnlek inte. Och så till jobbet, där det just nu inte är så mycket att göra (uppenbarligen). Och jag har jobb hela veckan förutom fredag än så länge. Och på både onsdag och torsdag börjar jag klockan sju. SJU! Inte nådigt. Och sedan en massa grejer på kvällarna som vanligt. Gudars skymning, jag behöver få ha lite tråkigt på min fritid. Inte bara på jobbet.

Men sedan ska jag leka sjuksköterska och baka äppelpaj. Det blir bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0