Klagomålsdags.

Idag har jag arbetat på två arbetsplatser. Då detta innebar att jag började först klockan ett på arbetsplats nr 2 betyder det tydligen att det blir jag som stänger. Idag igen. Och det kan jag väl förstå, då de andra började klockan åtta. Bara det att jag också gjorde det, fast på det andra stället. Och inte kan jag tänka att "ja, det blir ju i alla fall nio arbetade timmar idag, så det blir lite mer klirr i kassan". Nej då. Eftersom jag har en garantilön som jag aldrig överskridit spelar det ingen roll hur mycket eller lite jag jobbar, vilket faktiskt kan vara rätt omotiverande ibland. Det börjar bli något tröttsamt att hoppa runt på olika ställen utan någonting att säga till om för skitlön och utan att veta när man faktiskt är ledig. Och när det dessutom vankas chefsbyte känns det lite som droppen. Så ikväll är det nog dags att åtminstone reka lite...

Ikväll är även första kvällen på hela veckan då jag inte har nåt inplanerat. På tiden. Blir nog att stänga av mobilen och lägga mig i badet tror jag. Over and out.

&

Bad och Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra. Min torsdagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0