Positivhataren?

Idag verkar bli ännu en seg dag. Igår åkte jag till Josse för att plugga efter jobbet, och var inte hemma förrän elva. Och inte gick det särskilt bra heller. Jag menar, det är riktigt illa när en KTH-studerande inte kan komma fram till hur man ska lösa uppgiften. Överkurs? Nå, några tal fick vi gjorda i alla fall och jag hoppas på att kunna lösa en hel del till idag. Men kursplaneringen, jag säger't! Förra veckan var det två sidor med A-uppgifter. Denna vecka ska man räkna två sidor B-uppgifter, en sida C-uppgifter samt förstå två nya kategorier med tillhörande två sidor uppgifter var. Hur tänkte de här?

Vidare till nästa klagoämne. Det var 2 grader när jag gick upp imorse. TVÅ GRADER!? Och just nu känns det inte som att det är särskilt mycket varmare på kontoret. Dricker te för att mota bort den värsta kylan. Och för att mota bort det eventuellt stundande halsontet. :( Jag hoppas att det bara är ett sånt där tidigt-på-morgonen-och-det-är-kallt-ute-halsont, men man vet ju aldrig... Och jag som har tänkt att träna imorgon bitti... Hmpf.

Usch vad jag klagar! Nu måste jag kompensera med lite positivitet. Lista över bra saker idag (pepp, pepp):

  • Ikväll ska vi på restaurang
  • Det är fredag
  • Det är till och med lönefredag
  • Efter jobbet ska jag få hjälp med matten och äta hembakt bröd
  • Jag får frukt och böcker på jobbet

Äh. Det var värt ett försök. Hoppas er dag är bättre och käckare än min hittills.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0