[käck rubrik som jag inte har fantasi nog att komma på just nu]

Som de flesta säker har hört vid det här laget har man bestämt sig för att byta namn på kvarteret Negern i Karlstad. Vilket jag tycker är bra. Ett så pass uppenbart politiskt inkorrekt namn (det är ju ett ord man i princip inte ens får använda idag, än mindre döpa kvarter till) borde just bytas ut och  inte beskrivas som "exotiskt och fantasieggande". I vilket fall. Här kan ni läsa om lite andra roliga kvartersnamn i Sverige, exempelvis Hundturken, Muffen (som tydligen inkluderar en gata uppkallad efter en gynekolog), Positivhataren och Kärleken.

"För den mer fridsamt lagde personen kanske det passar att bo i stadsdelen Kärleken i Halmstad. Enligt Wikipedia bidrog dock namnet till många skämt på 1920-talet då det fanns en busslinje med sträckningen Kärleken–Lasarettet–Kyrkogården."

HAHA. Väldigt roligt.

Nå. Idag jobbar jag på ett i princip tomt kontor. Alla är på mässa och här sitter jag. Har jobbat i snart två timmar och än så länge är det mest spännande som har hänt att jag har hälsat på det fåtal antal personer som gått förbi receptionen, ätit några plommon samt startat om skrivaren. Men jag har fin utsikt i alla fall och sedan ska jag luncha med Stickan från min tid som storkyrkovaktmästare. Och strax är det dags för 10-kaffet med vaktisarna. Den här dagen kommer nog gå den med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0