Anger management

Jag behöver göra nåt åt det här. Min hyra har höjts. Retroaktivt, desstuom. Jag fick igår min första elräkning som jag är osäker på om den alls inkluderar själva förbrukningen över huvud taget, eller om det bara är kostnader för att jag har möjligheten att tända en lampa. 450 spänn. Och den här månadens lön lär pga obetalt semester hamna på kanske 5.000 kr. Gaah! Det går a-aldrig..! (bör uttalas med gnällbältesdialekt)

Men igår kväll tog jag i alla fall ut all min ilska på spinningcykeln. Det bästa passet på länge, jag cyklade i ursinne och svettades som en gris. Härliga tider, jag säger't. Och coren efteråt kändes faktiskt även den betydligt bättre en förra veckan. Det går framåt. :)

Idag är det jobb, jobb, jobb som gäller. Har just nu en liten frukt- och datapaus. Började jobba kl 07 imorse, väckarklockan ringde 05.30. Inte nådigt. Dessutom är det rätt rörigt och svårt att greppa hur saker och ting fungerar här. Eller, de verkar inte riktigt fungera. Men ikväll blir det kortspelskväll med tonåringarna. Fint.

Nå. Måste nog ta ett snack med chefen angående min ekonomiska situation. Något måste ändras. Lön, arbetstid eller jobb. That's it and that's that.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0