Snöpremiär och mjölksyra

Ah. Hemkommen från träningen. Marie och jag körde step/styrka idag, ett pass vi inte testat innan. En halvtimme step och sedan en halvtimme BodyPump ungefär. Jisses vilken träningsvärk jag kommer ha i armar och axlar imorgon! Men det kändes bra, hittills har vi kört spinning och core två gånger i veckan, och kände att vi saknade lite allmän styrketräning, speciellt på överkropp med armar och så. Så där satt den! Efter en timmes slit och mjölksyra och ren viljestyrka övertalade dessutom Marie mig att stanna kvar på coren. Så då blev det en halvtimmes mag- och ryggstyrka också. Jag kommer bli sjukt stark! Härliga tider.

På vägen till bilen snöade det, jag svär! 13e oktober. Jag säger't. Måste väl nästan vara någon slags rekord? (Eller lyckas vi förtränga att snön kommer den här tiden varje år?) Men nu kan jag i alla fall tro på alla som säger att det har snöat idag. Jag har själv bevittnat detta oerhörda. Men för min del får det gärna dröja lite innan snön lägger sig.

Så. Nu är jag nytränad, nyduschad och sitter och dricker te och knaprar nötter och solrosfrön innan jag så småningom ska krypa ner i min renbäddade säng. Mmm. :) De är de där små sakerna som gör't, vettni. En mycket bra dag, utan någon sådan där särskild anledning. Ha en fabulös kväll nu!


Promenad från jobbet idag. Inte så pjåkigt.



Mina nya ljuslyktor från Indiska lyser upp hemma hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0