Runtirrande och effektivitet.

Fiskgratängen står i ugnen, tvätten är hängd, disken diskad, tågbiljetterna till Uppsala köpta, matteläxan inte riktigt gjord men i alla fall påbörjad. Det var en hektisk morgon imorse, de ringde från jobbet vid halv åtta och klockan nio befann jag mig på en arbetsplats som är relativt omständlig att ta sig till. Men fram kom jag. Bara det att receptionen inte fanns längre. Ombyggnad, och det provisoriska båset som med lite god vilja skulle kunna kallas reception var dessutom obemannat. Hmm. Ingen här, ingen som jag kan fråga vart jag ska och vad jag ska göra och hur jag ska göra det? Ringer chefen, hon ringer tillbaka och meddelar att det blivit ett litet missförstånd. Jag behövdes inte alls där. Nähäpp. Istället fick jag åka till huvudkontoret, skönt att det blev nåt jobb i alla fall när man pallrat sig upp och iväg. Tog bara två timmar att ta sig till jobbet sammanlagt... Så idag har jag satt ihop 75 olika offertmappar från scratch, kopierat hur mycket som helst och så. Men jag fick gå hem klockan två, det var skönt.

Och väl hemma satte jag igång med allt det där man aldrig hinner när man jobbar till fem varje dag. Diskade, plockade, tvättade. Försökte plugga men somnade. Hm. Nu lagar jag mat och ska snart iväg för tårttävling med tonåringarna i kyrkan. Kul! Jag ska vara domare. Mumma? Antagligen.

Har i alla fall bestämt mig för att behålla skorna varav en kändes större än den andra. De är väldigt fina och jag vänjer mig nog. Eller, jag har nästan helt bestämt mig. Skjortan blir det dock retur på, måste kolla upp hur det funkar.

Imorgon åker jag på middag i Uppsala. Den ni. Jag och Richard passar på efter hans lektion att hälsa på Hanna. Eller, han passar på, jag åker dit enbart för middagens skull. Men Hanna är ju galet duktig på att laga mat, så det blir nog värt de 130 kronorna som ungdomsbiljetten kostade (alltså, 3 kronors avdrag per resa för ungdom, är inte det lite snålt?).

Det dyker antagligen upp lite finfina bilder på tårtor här senare ikväll. Om jag orkar. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0