Provresultat och teknikens under

Mitt i denna dag bestående av påprackade jättemuffins och självmordsbenägna växelsystem som vägrar samarbeta fick jag mitt provresultat. Matteprovet, alltså. Och jag känner att jag måste låta som en brölig tonårspojke och utropa ett rungande "Wöö-öö-öö-ööh! Jag är bra på matte!" eftersom resultatet var hela 13 poäng av 14 möjliga. Inte helt illa, eller hur? Så det gör nog min dag. Muffinsen var ju god den med, men alldeles för stor för att vara hälsosam ens på en själslig nivå.

Men denna växel alltså. Den har hängt sig helt, det går inte att svara på samtal, det går inte att koppla samtal, och det är ju just detta som är mina arbetsuppgifter. Nu har jag fått en vanlig hederlig telefon med lur att svara i, och försöker koppla samtalen manuellt på denna. Dock kan jag ju inte söka efter folks anknytningar, så det blir ju lite knivigt när de som ringer vill prata med någon specifik person och inte bara en avdelning. Till avdelningarna har jag nämligen kortnummer på gammalt hederligt papper framför mig. Det var bättre förr.

Ack, vilket öde!

Men jag fick ju i alla fall bra på matteprovet. Och det är bara drygt två timmar kvar på dagen. Och förhoppningsvis lagar de växeln snart. Och ikväll blir det tonår.

Kommentarer
Postat av: Richard

Du är bäst! :)

2009-10-07 @ 22:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0