Projekt: Mota bort höstmörkret, del I



Igår kväll  var en sån där kväll då jag med förtvivlan insåg att hösten är på väg med stormsteg. Hittills har ju vädret varit över all förväntan med soliga, klara dagar med hög luft, men igår. Usch. Grått och kallt och regn och rusk. Sådana kvällar är det bra att ha någon att krama.

Idag började jag jobba klockan 07.00, det är inte nådigt. Men då får man ju i alla fall sluta lite tidigare också. Efter jobbet tänker jag köpa lyxte på nån fin tebutik på söder, och kanske en ljuslykta. Här ska lysas upp i höstmörkret! Man måste ju ändå försöka göra det bästa av situationen. Är även väldigt sugen på att köpa asadyra djurmönstrade muffinsformar och baka morotskaka i dem. Det skulle nog lysa upp lite.

Sedan består planen inför hösten av att få i mig mycket D-vitaminer, träna ordentligt så att endorfinerna kommer igång, ha tända ljus, dricka te, baka, lyssna på Ella Fitzgerald, bada skumbad, promenera och umgås med bra människor. Planerar även att krypa ner under x antal filtar med x antal bra böcker och filmer. Vi ska nog överleva den här hösten också, ska ni se.


Kommentarer
Postat av: Richard

Muffinsformarna var onekligen mycket fina... synd att dom snålar och inte gjorde dom i silikon så man kan återanvända dom... men det är väl hela affärsidéen iofs...



Jag ska nog också ta och handla massa ljus snart... lägenheten var väldigt kall idag :(



2009-10-12 @ 18:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0