Morgonhumör

Ibland är mitt morgonhumör alldeles förskräckligt. Inatt drömde jag dessutom en massa konstiga saker, bland annat om en man som förföljde mig och som någon sedan berättade för mig var en hund och inte alls en man och att jag höll på att bli galen. Men att vakna alldeles för tidigt efter en sådan natt gör mitt morgonhumör extra dåligt. Muttrade och drack kaffe och var allmänt grinig och trött, inte ens ett kärleksfullt god morgon muntrade upp mig. Och när jag väl satt på bussen till jobbet med Radiohead i öronen ville jag aldrig komma fram, det var så skönt att bara sitta där och lyssna och åka.

Men nu har jag i alla fall vaknat till lite mer och kommit igång lite till. Jessica som jag jobbar med är jättegullig så det är ju bra. Idag ska vi äta kärleksmums till fredagsfikat, och jag har fått lön. Det är ju också bra. Marie, Moa och jag skulle gå på bio ikväll och se Tidsresenärens hustru, vilket är en fantastisk bok, men jag insåg just att den endast går på Filmstaden Camera. Vilket ligger i Täby centrum. Det är helt fel sida av stan. Orka. Besviken. Kanske får bli Idol och ostbågar istället.

Jag har nog lite för mycket som pågår just nu. Tack och lov är matten snart avklarad, då hinner jag kanske andas igen. Middagen hos Hanna i Uppsala igår var i vilket fall mycket trevlig, god fiskgryta och lyxchoklad. Och vi hann med ett tidigare tåg hem igen då vårt egentliga var en timme sent. Snäll biljettkontrollant.

Idag läser jag den här bloggen btw.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0