höstväder, träning och vänner

Världens finaste höstväder ute, klockan är halv ett och jag har både hunnit promenera, träna och äta lunch. Bra odds för dagen. Nu kommer snart JP hit och hänger, ska bli niice. Vi ska dricka kaffe, catcha upp och kanske ta en promenad ute i solen. Man måste ju passa på, man vet aldrig när man får se solen nästa gång.

Träningen var rätt tung. Det är tyngre att träna på morgonen har jag märkt, höll på att ta ut mig totalt där ett tag. Men det är ju bra. Coren kändes bättre, kanske, kanske börjar jag lyckas återuppliva mina magmuskler! :)

Gårdagskvällen var mycket lyckad. Lasagnen var god, trots den kenyanska chilin, Idol var underhållande (jag är nog lite kär i Tove) och bastun var underbar. Bra grejer.

Btw så tycker jag inte riktigt om att Nobels fredspris gick till Obama. Inget ont om Obama, grym kille, men fredspriset..? Han har suttit vid makten i 9 månader, och visst, gjorde mycket för freden på den tiden. Men han har ju liksom redan blivit president, fredspriset tycker jag ska gå till nån som inte riktigt får så mycket cred för sitt fantastiska slit för mänskligheten. Det finns så många anonyma eldsjälar där ute som kämpar mitt i skiten, och som sällan får nån konkret bekräftelse för det de gör. De borde få fredspriset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0