Helgens intåg

Helgen har gjort sitt regniga med finfina intåg! Efter jobbet igår, vilket inkluderade ännu en rejäl dos mansgrisighet, åkte Richard och jag till pappa och Catarina och barnen på vad vi trodde skulle vara en enkel middag och lite fredagsmys. Vi lekte lejon och doktor och bydde lego med Alice, och fick sedan trerätters! Jisses, vad gott det var.
  • Förrätt: Rödbetor med getost och rostade mandlar och persilja.
  • Varmrätt: Lammstek och rotsaker i ugn, tillsammans med en citrondoftade äppelsallad med mangold och sockerärter.
  • Efterrätt: Vaniljglass med syltad ingefära, hemmagjord mandelkrokant och kaneläpplen. Och kaffe förstås.
MUMMA! Det var verkligen hur gott som helst, och jättetrevligt att komma hem och hälsa på lite. En mycket härlig start på helgen.

Så idag är det lördag. Jag hurtade iväg på cykeln i regnet imorse och körde ett skönt spinning/core-pass, och cyklade sedan hem igen. Det sistnämnda var tungt med nytränade och slutkörda lårmuskler. Coren känns rejält mycket bättre nu, magmusklernas återkomst är på väg! Känns grymt och väldigt peppande att känna skillnad. Kul! Sedan blev det duktig och god omega 3-lunch bestående av lax, svart quinoa och morötter.

Nu målar jag. Eller, just nu bloggar jag, men första lagret måste få torka lite innan jag fortsätter. Inviger mitt sand-struktur-jox och försöker skapa lite höstberg på duk. Vi får se hur det blir. Måste köpa fler dukar snart.

Ikväll blir det sedan middag på indisk restaurang med Richard, Anna och Chrippa, och sedan får vi se om jag tar en sväng förbi Skrapan där Emelie har bjudit in mig på House-klubb. Vore nog roligt.

Idag är jag glad för:
  • Att träningen kändes så bra
  • Att jag är peppad på att ta hand om min kropp ordentligt igen
  • Att vi ska ut och äta ikväll
  • Att jag har tid och inspiration att måla
  • Att det bara är två veckor kvar på mattekursen nu
  • Mina tre uppläggningsfat som hör till min Rörstrandsservis och som jag fick av pappa igår!
Hoppas just din lördag innehåller precis det där du vill!
Puss puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, middagen var verkligen helt fantasktiskt god! En härlig fredagkväll!



Längtar efter lite indisk mat!

2009-10-17 @ 17:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0