Hannah och Världen goes modeblogg

Fast bara för en dag. Även jag måste ju få stoltsera med alla pengar jag och Emelie sparade igår? Shoppingens logik är ju ett fenomen för sig. Jag kan komma på mig själv med att tänka att "men den här var det ju 100 kr rea på, då blev det ju som att det där halsbandet blev gratis!". Fantastiskt. Det är få gånger jag övertalar mig själv till saker så mycket som när jag handlar. Hej, konsumtionssamhället! Men som Emelie och jag konstaterade: Det är ju roligt!

I vilket fall har ju som vi alla vet hösten gjort sin storslagna entré. Det är skitkallt. Jag har suttit med tredubbla tröjor på jobbet var och varannan dag, så nu var det dags för lite rejäla höstkläder. Och jag vill köpa hela Indiskas höstkollektion! Allt är stickat, allt är varmt och skönt och jättefint! Men det fick bli en tröja i stickad lammull, det är ju skitdyrt med bra kläder. Så den stickade kjolen jag blev kär i får vänta tills nästa månad, inshallah. Vi trillade även in på KAOS på Drottninggatan, outlet så det skriker om det. 3 makeupstore-produkter för en hunka, och nu snackar vi shoppingens logik. Helt plötsligt blev ju tröjan mycket billigare, eller hur? Inte för att jag hade köpt samma produkter om de haft sitt ordinarie pris, men eh, ja.

Dessutom lyckades jag ju klicka hem ett par skinnboots i min storlek (hör och häpna!) från Ellos. Detta ackompanjerat med en skön rutig skjorta (som det också var rea på, 70 spänn i alla fall) och en t-shirt. Allt detta mycket pga det erbjudande som damp ner i min brevlåda härom dagen och erbjöd halva priset på dyraste varan samt ett gratis handduksset i 6 delar. "Jag som ändå borde köpa nya badlakan", tänkte jag och hej och hå.

Så nu har jag shoppat klart för ett tag. Men jag lyckades ju i alla fall få rätt mycket för mina dryga 1200 kr? Och 700 av dem behöver jag ju inte heller betala förrän lönen kommit. Heja!

Och då detta i just detta inlägg är en modeblogg tillåter jag mig att lägga upp en bild på hur jag gärna skulle glida runt i höst. Håret! Fantastiskt. Stickat! Klänning! Ja, tack.
Bild från Indiska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0