Frustration på hög nivå

Nog för att jag petade in 13 rätt av 14 möjliga på senaste matteprovet, men det betyder uppenbarligen inte så mycket just idag. För idag försöker jag räkna tal som har med talföljder att göra. Ni vet, man ska se vad sambandet är mellan 2, 4, 8, 16 osv. Inte så svårt att se sambandet, men att formulera dessa formler! Jisses! Och förstås inte en vilket de aldrig ens har nämnt tidigare utan man helt enkelt får googla sig fram till vad sjutton det är över huvud taget. Tack, Matematik 3000, för att du gör mitt liv så glädjerusigt idag!

Tack och lov så är jag inne på den sista delen av kursen. Om fyra veckor är jag fri! Halleluja. Och snälla matematiker där ute, kan någon åta sig uppdraget att författa en någon sånär pedagogisk mattebok!? Med i alla fall en eller ett förklarande exempel, tips och råd? Generella principer? Pedagogik, ja tack! (Speciellt när det gäller distanskurser där man inte har en lärare som kan förklara åt en.)

GAAAAHH!!

Och tack och lov för Richard som hade huvudvärk och därmed inte är i Uppsala idag och således kan försöka lindra min matteångest efter jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0