En ledig fredag

Jag hade hoppats på att få jobba idag, då det hade tagit mig lite närmare en lön som överstiger 80%, men icke. Nå, det finns väl fortfarande hopp om det, men inte lika mycket.

Men. Det är rätt skönt att få vara ledig idag. Det var relativt länge sedan jag var helt ledig utan något planerat, och det känns ganska välbehövt. Så jag har ätit frukost, duschat och målat. Det var länge sedan jag gjorde det, och jag har känt inspiration rätt länge utan att ha haft tiden för att ta itu med det. Så det känns bra. Har gjort klart den blå tavlan, det blev en man i hatt. Och så har jag målat en ny, abstrakt, jättepillig tavla med ett torn och en ballong. Är väldigt nöjd faktiskt, skönt att ha ett tydligt motiv den här gången. Fick koncentrera mig på skuggor och sånt, och det var roligt. Börjar bli väldigt sugen på att styra upp den där vernissagen. Vad säger du morsan?

Ska ta och laga lite lätt lunch och sedan fortsätta med matten. Lyckades ta mig ur den där totala frustrationen igår, vilket var bra. Jag är liksom så van att jag fattar hur saker funkar, bara jag vill och verkligen försöker. Med matte är det inte alltid så, och det gör mig så arg! Det är töntigt, jag vet, men jag blir helt förbannad verkligen. Dessutom kan jag bli arg på personen som försöker hjälpa mig att förstå, eftersom han eller hon "försvarar matten". Hmm. Borde försöka skärpa mig med det där.

Undrar om jag ska ringa Moa och höra om de vill ta en prommis? Ikväll blir det lasagne, bastu och Idol hos Karolina. Fina tider! :) Hoppas ni har en bra fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0