Lördagskalas och söndag i sängen

Nu är jag hemkommen och mätt på älg och kanelbullar. Det har varit en fin helg.

Gårdagskvällen blev i princip precis lika bra som förväntat, dock med lite färre medverkande än utlovat. Rätt många återbud, vilket förstås var trist, men det var nog så trevligt ändå. Först galet god lax- och fetaostlasagne med Marie och Sofie hemma hos Richard, och mätta och belåtna drog vi därefter till Fasching för att lyssna på Magnus Carlsson and the Moon Ray Quartet (vilka för övrigt var 6 personer). De var riktigt bra, duktiga musiker och sån där härlig byta-taktart-mest-hela-tiden-jazz. Fantastiskt! Man måste vara rätt intelligent för att kunna spela så.



Därefter blev det häng och snack och utmaningar ett tag fram tills att Club Soul drog igång och alla släppte loss på dansgolvet. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; lätt Stockholms bästa ställe! Alla bara dansar och har roligt, de spelar skön, glad musik och det är trevlig stämning. En fin kväll med andra ord. Väldigt roligt att få träffa Västerås-bon Sofie också. Kom hit oftare!




















Och imorse vaknade jag av doften av nybakade scones och kaffe. Det är grejer det. Söndagslyx deluxe! En väldigt chillad dag med True Blood, regnpromenad, te, kanelbullar, och slutligen kom mamma över på söndagsmiddag. Älgskavsgryta med kokt potatis och lingonsylt. Klassiskt.

Äh, det borde vara helg oftare.

(Oj, vad jag borde städa min dator. Alla hårddiskar är halvfulla med skit jag aldrig använder och allt är utspritt överallt. Veckans projekt?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0