enough is enough

När man just gått igenom x antal jobbiga alt riktigt traumatiska grejer och inte hunnit återhämta sig ordentligt efter någon av dem, är det dags för elbolagskrångel. Wahoo! Förlängde kontraktet på min lägenhet igår, så att jag alltså får bo kvar ett år till. Dock inkluderade det nya kontraktet inte elförbrukningen, vilket egentligen är helt rimligt. Dock betyder detta att jag måste styra upp ett elbolag och avtal och grejer. Suck. Hittade Telge Energi vilka verkar snälla, man kan ha endast vindkraft och de lottar ut en finfin cykel om man tecknar deras avtal. Så det tänkte jag göra. När jag pratar med kvinnan i kundtjänst inser jag dock att kyrkan, dvs förstahandshyresgästen, var tvungna att teckna ett avtal med Vattenfall, så nu är det inte jag som står som boende i lägenheten, alltså kanske inte mitt avtal går igenom. Bajs. Så nu måste jag ringa till Vattenfall och kolla hur det ser ut, be dem ringa till församlingsordförande om det är nåt krångel och hoppas på att de löser det innan det är för sent för mig att få mitt avtal tecknat till den första augusti. Samt hoppas på att vinna den finfina röda Kronan-cykeln. Jag vill verkligen ha en fin, röd damcykel. Och ett fungerande, snällt elavtal som jag slipper bry mig om så länge jag betalar räkningarna.

Allt på samma gång. Också ska jag göra matteläxan och städa och komma på vad jag ska laga till middag och prata rånerfarenheter med människor och bearbeta det faktum att jag i pricnip hade kunnat ligga på sjukhus alternativ varit död om det velat sig riktigt illa, samt komma ihåg allt nytt från jobbet idag, och gärna hinna få ta det lite lugnt också. Jag orkar seriöst inte med ännu ett projekt. Just det, måste fixa nytt filter till fläkten också.

Himla cp.

Rånet känns bra mycket jobbigare nu än det gjorde första dygnet. Har insett att det här med plastkniv antagligen hade och göra med att man är så övertygad om att nåt sånt aldrig skulle hända en själv, alltså är det bara ett dåligt skämt. Således plastkniv från Buttricks. Men Sanna var övertygad om att den var riktig, och jag har fått lära mig att det är rätt vanligt med knivar som inte är blanka, just av det syftet att de inte ska blänka och därmed synas. Den insikten får mig att få rejält ont i magen. Och inse att jag var helt och hållet dum i huvudet som gick emot honom och försökte ta tillbaka mina pengar. Men jag blev ju så förbannad när jag trodde att han helt enkelt försökte lura mig. Men tack och lov för att jag inte är skadad.

Det som stör mig allra mest är att han för 300 spänn rubbade min syn på mänskligheten. Jag vill utgå ifrån att människor inte vill mig och varandra något ont. Jag är inte säker på att jag kan göra det längre. Och det för 300 spänn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0