Sommargasque!

Nu har jag fått för mig att det är sommarlov. Det är det ju inte, jag har tenta nästa vecka, men igår så kändes det ju så. Det var sommargasque på Stockholms nation och alla var så fina och det var bra mat och gott sällskap och mycket dans (till kanske lite för dålig musik). Det var promenad till Rackarberget och efterfest tills solen hade gått upp och sovmorgon länge, om än inte i närheten av lika länge som sist. Jag kommer sakna Uppsala och alla fina när jag flyttar hem till Stockholm över sommaren om en dryg vecka. Herre min je, hur ska det gå utan att kunna cykla till alla, spontanhänga, dricka öl för 25 kronor på nation, dansa sig svettig med alla kompisarna mitt i veckan, äta lunch ute för 50 kronor, äta glass vid ån och hänga på balkonger? Som tur är så är det ju många av oss som kommer att befinna oss i Stockholm i sommar. Lhamdulillah. Annars skulle livet kännas rätt jobbigt alltså. När man har upplevt ett år i Uppsala är det faktiskt svårt att se en och en halv månad på kontor. Ack ack ack. Separationsångesten!

Kommentarer
Postat av: Teologen

Hahaha - jag säger då det.



Var det inte en viss fröken som var lite tveksam till Uppsala? Eller jag kanske missminner mig?



Är det tillbaka till gamla arbetsplatser nu över sommaren?

2011-05-26 @ 19:40:06
Postat av: Richard



Du flyttar hem, jag flyttar bort... eller är det hem? Hem!

Mitt nya hem, min nya stad! Njut av Stockholm nu i sommar så ska jag njuta av Uppsala!



Kram, Richard

2011-05-27 @ 21:40:37
URL: http://kapitelfyra.webblogg.se/
Postat av: Hannah

T: Haha, skepsisen var nog mer gällande huruvida jag skulle kunna komma in eller inte över huvud taget. Men det gjorde jag ju, och lhamdulillah för det! Och ja, till sommaren blir det tillbaka till gamla vanor och platser, dock färre och under en kortare tid, lhamdulillah även över detta.



R: Det är nog snarare du som flyttar hem och jag som flyttar bort. Uppsala är verkligen hemma nu, och jag kommer sakna det över sommaren! Häng mycket på Bryggan i sommar, så länge de har öppet. Goos stuff, I tell you!

2011-05-28 @ 18:32:25
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Fadren

Hörnu, så illa kan det väl ändå inte vara att flytta hem ett tag...???



...Välkommen förresten...vi åker till landet ons-lör, när dyker du upp??

2011-05-29 @ 21:28:05
Postat av: Hannah

Haha, nej det är ju inte illa att komma hem. Det är mest bara lite illa att åka härifrån. :) Lördag är det som gäller! Ses då, kram!

2011-05-31 @ 20:04:37
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0