Jag vägrar vänja mig.

Nyheterna domineras helt av terrorattackerna i Oslo och Utöya i dessa dagar. Nu är det ju några dar sedan detta helt och hållet fruktansvärda och oförståeliga hände, och först nu skriver jag nåt om det. Men jag har liksom inte pallat innan. Jag har lusläst DN, gråtit till NRK och förfasat mig över att en människa så helt igenom kallt och beräknande kan planera och genomföra en sån här aktion för att sprida sina skrämmande idéer. En planering som sträckt sig över nio år. Startat företag för att kunna köpa enorma mängder konstgödsel. För att ha ihjäl politiskt engagerade unga människor. Det går ju inte att förstå. Och idag kan man läsa i DN att en SD-kommunpolitiker i Varberg skrivit att dödsskjutningarna inte hade skett om det inte varit för islamiseringen och massinvandringen.  Och ja, jag är överraskad. Jag är förvånad över att man för det första är så pass rak i sin helt fruktansvärda politik och retorik, men främst är jag chockad över att människor har hjärta att uttrycka sig såhär i efterdyningarna av detta massmord. Att man åtminstone inte har lite känsla. Och jag hoppas att jag aldrig vänjer mig, att jag aldrig slutar bli chockad och ledsen och förbannad över att folk som sitter och styr vårt land har de här åsikterna. Att vänja sig vore för mig att på nåt vis acceptera, och det vill jag aldrig, aldrig någonsin göra.


Kommentarer
Postat av: Teologen

Helt rätt! Stå på sig!!



Det är om man vänjer sig, accepterar eller inte vågar engagera sig som man låter dårarna vinna.



Noterade också den där SD-politikern, och jag tror nog att det säger mycket om vad det är för folkvalt patrask vi numera har att göra med och att räkna med i vår demokrati.



Det tråkigaste av allt är att resultatet av det senaste riksdagsvalet verkligen påverkat vårt politiska landskap på mycket lång sikt.



/Teologen

2011-07-26 @ 15:03:01
Postat av: June

Bra inlägg. SD har en tendens att locka till sig nötter och eftersom de inte har så många anhängare är tyvärr flera av deras politiker i kommuner runtom i landet hopplöst okunniga och dumma i huvudet. Synd för de i partiet som faktiskt försöker föra en någorlunda seriös politik. Att man kan säga något sånt där precis efter en sådan händelse är helt sjukt. Att vi har politiker som skyller ett massmord på invandringspolitiken istället för på den enskilda gärningsmannen är helt sjukt. Tack och lov har resten av SD tagit avstånd från hans inlägg och det har nu raderats från bloggen. Förhoppningsvis kastas han ut ur partiet också. Men man vet ju aldrig.



Sv: ID är väl rätt bra, jag visste inte förrän jag läste Tildas kommentar att det innehåller bismut. Som du ser i inlägget så är bismut inte skadligt, men däremot kan det börja klia på vissa personer. Om din hud inte reagerar negativt på det är det bara att köra på, tycker jag :)

2011-07-27 @ 12:01:57
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: Linda

Hejsan , vill du vara med & tävla i min tävling om en cykel:D? direkt länk till tävlingen: http://www.nattstad.se/LindaLinnros?id=1765019

2011-07-27 @ 13:49:20
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0