insikter, inshallah

Jag tror att jag håller på att bli sjuk. Igen. Eller fortfarande. Jag har haft litelite ont i halsen sedan innan jul, och det för ju osökt tankarna till den där gången i våras och Cadiz när jag faktiskt gått runt med halsfluss i två månader utan att ha fattat det själv. Halsfluss, det ska ju göra sådär jätteont så att man inte kan svälja, så att man ligger utslagen i feber och inte orkar någonting. Nog för att jag var glad att slippa sånt, men ändå. Halsen hade ju kunnat blivit bättre mycket fortare om jag bara hade fattat. Nå. Nästa vecka, i post-tenta, post-statkunskap a, post-födelsedag, så ska jag kanske ta och undersöka Uppsalas vårdcentralsutbud. Vore kanske klokt. För jag hade ju tänkt att ge blod också, och då kan man ju inte ha ont i halsen. Eller äta antibiotika.
.
Efter tre-fyra timmar på Carolina idag så gav jag upp. Tog en snösvettig runda på stan och lyckades fynda en fin sak på Weekdays, nåt att fira tentafest i kanske. Och nu är tvätten nästan klar och jag borde förstås fortsätta plugga. Men nu är det lite fastna det som fastna vill. Vi får la se. Håll tummarna på fredag hörrni! Vore ju fint att få bli helt klar med statsen innan det är dags för nationalekonomin.
.
Ett filmtips kan jag ju dela med mig av också. Malin och jag tittade på Eat, pray and love igår. Det var fin. Den kan man se om man vill bli lite berörd och inspirerad till ett annat slags liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0