Vår och Uppsala och Stockholm.

Våren har kommit både till Uppsala och Stockholm. Jag har kommit till Stockholm. Här är det fullt sjå, med små barn i huset är det ju svårt att ens få till ett sammanhängande samtal. Men vi gör vårt bästa, och det är ju värt det när man får paket med rymdraketer i och kommentarer som "jag vill att du alltid ska bo här" efter bara någon timme. Fina ungar.
.
Men det är ju så ovant. Klockan är åtta, jag har spenderat ett par timmar med att inte göra direkt nåt alls, suttit i solen, läst lite grann men mest glidigt runt och druckit kaffe och sånt. Konstigt att vara såhär ledig. Hade det här varit vilken Uppsalakväll som helst så hade jag antagligen suttit och spelat spel någonstans, druckit en öl, lagat mat med någon klasskompis eller druckit te eller så ihop. De helt oplanerade kvällarna är ju få. Så det är både skönt och konstigt det här med aktivitetslösheten. Men fint ändå. För när småsystrarna har somnat ska vi äta hemmagjord jordgubbsglass. Min pappa blir så huslig när teknik kommer in i bilden. Glassmaskin gjorde uppenbarligen susen, och jag klagar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0