5 timmar senare.






Tadaa! Dagens projekt är avklarat, och jag är en klänning rikare (vilket ger att jag nu är stolt ägare till 29 klänningar). Ungefär 5 timmar tog skapelsen att färdigställa, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd och glad. Den blev till och med skön och bekväm, inte för tajt, och den har fickor. Ni får ursäkta att flera av bilderna är oskärpa och suddiga, men självutlösare utan stativ och sånt är ju ett projekt i sig. Jag har även sytt in en kjol, och kanske ska hugga tag i att göra några sedan länge planerade ändringar i ett par vintageklänningar som just nu bara hänger i garderoben. När jag ändå är i farten liksom. Men först, lite polkachoklad. Vilken för övrigt var lite tråkigare än förväntat. Men en klänning gör allt lite bättre!

Kommentarer
Postat av: anna

Den blev ju jättefin :) Vad duktig du är... Ritar du mönster innan eller kör du på känsla? :) kram

2010-05-13 @ 20:43:13
Postat av: Hannah

Tack Anna! Jag kör på känsla, plus tipsen och trixen som jag länkade till i ett av inläggen nedan. Väldigt smart sätt att sy i en dragkedja på! Kika gärna där. :)

2010-05-14 @ 08:54:27
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Åh, den blev ju jättefin!!!! Verkligen! Härligt tyg och skärpet blev pricket över i:et!

2010-05-14 @ 12:39:32
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Karolina

Men, oh! Vilken vacker klänning! Vad du är duktig.

2010-05-19 @ 21:03:25
Postat av: Miranda

Hej Hannah!

Nu har jag hittat hit genom din statusuppdatering på fejjan.



ASFINA klänningar du sytt! Vad duktig du är! Är du helt självlärd? Man kanske ska damma av sin gamla symaskin... Blir sjukt inspirerad!



kram/

Miranda



2010-05-26 @ 11:20:17
Postat av: Hannah

Hej Miranda! Vad roligt att du hittat hit! Och tackar tackar. Jag fick en symaskin i julklapp, och då började jag sy. Så jag har verkligen bara provat mig fram, och det har faktiskt gått enklare än väntat. Så gör't och vinn! :)

Kram

Hannah

2010-05-27 @ 10:58:05
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0