Berlin ist so geil.

Hallo Schweden!

Nu är jag hemma igen. Helgen har varit geil som man säger i Det Tyska Landet, fylld av apfelstrudel, hitte-på-tyska, häng, konst, u-bahn-resor, museibesök, vintagefyndande, dans (däribland den förlängda versionen av klassiskern Ryan Air-dansen), bier unt lustigen hatten. Fast det sistnämnda projektet blev det inte så mycket av tyvärr. Vi hittade en hel del roliga hattar, men de var tyvärr antingen alldeles för dyra, lite för tråkiga eller alldeles för fasligt roliga. Tanken var att vi skulle köpa en rolig hatt för varje poäng vi fick mot världen. Poängen slutade i alla fall på 4-2 om jag minns rätt. Så vi vann. Kleine bilden, ja? Naturlisch, bitte; Achtung bildbomben!


Vår ankomst firades med grapefruktöl och balkanmusik och en massa dans. Vi blev väldigt förvånade över att vi orkade efter hel arbetsdag och en massa resande. Roligt var det! Tanzen!

På fredagen gav vi oss ut på äventyr åt sightseeinghållet.



Åt den obligatoriska apfelstrudel. Mumma!

Hittade den galnaste butiken som sålde gammal teaterrekvisita och kläder. Sanslösa grejer, jag ville ha allt, ALLT! Särskilt den lilla runda byrån med koskin och gulddetaljer. Ack, den som var rik.

Vi gick och fikade på Zapata i Haus auf Tacheles.








Vi skrev de obligatoriska vykorten. Ytterst seriösa var vi mest hela tiden.

BRUNCH!
Tysk brunch är nåt utöver det vanliga vill jag lova. Det är liksom både storslagen frukost, lunch och efterrättsbuffé i ett. Vi åt i tre-fyra timmar och behövde sedan inte äta på lääänge. Sjukt galet gott. Wunderbar!



Efter att dessertbordet var avklarat gick vi för att promenera bort lite mättnad och se lite mer stad.


Checkpoint Charlie. (och det började snöa! FAIL!)

Och slutligen den typiska Berlin-turistbilden. Intressant med muren. Men äh, jag har sett större. :P

Galet bra helg alltså. Vädret hade ju förstås kunnat vara lite bättre, jag hade någonstans föreställt mig att det skulle vara vår när vi kom dit. Det var det inte. Jag saknade golfströmmen. Men annars är Berlin sooo geil. Antagligen blir det tillbakakaka till sommaren! Gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0