Att stå ut med snöslasket.

Dagens arbetsplats har automatiska markiser. De fälls ner när solen skiner. Jag tycker att det såhär mitt i vintern känns väldigt onödigt. För ute lyser just nu solen, och jag vill ju se den! Ha den i mitt ansikte, knappt se dataskärmen, det gör liksom inget. Men icke. För nu är det halvmörkt här inne. Hmpf. Men snart har jag lunch i alla fall, då kanske jag går ut och blundar lite mot det fantastiska där ute som vår planet snurrar kring.

Annars idag är jag fett exhalterad över den kommande månaden. Nästa vecka åker Sofie och jag till Berlin och hälsar på Fabian. Torsdag till måndag blir vi där, och jag har suttit och läst guider om var de bästa klubbarna finns och vart man handlar second hand per kg. Därefter är det två veckor hemma innan jag, Linda och Sanna sammanstrålar på Arlanda och åker ner till Cadiz och hälsar på Marie i en hel vecka över påsk. Där ska vi titta på påskproccessioner, lära oss surfa och chilla i värmen. GÖTT, minst sagt. På vägen hem blir det en åtta timmars mellanlandning i Paris, och Linda har gjort efterforskningar som visar på att tåget in till stan från flygplatsen bara tar 35 min. Så då passar vi på att ta en halvdag där. Klättra upp i Eiffeltornet, promenera på Champs Elysees, klappa dyra väskor i nån Chanelbutik kanske. Sedan åker vi hem igen och landar kl 18.30 i Stockholm.

Snöslasket och kylan kändes plöstligt väldigt mycket mer uthärdligt. Yey!


bildkälla


Kommentarer
Postat av: Richard

Värt att kolla upp är vad som gäller med incheckat bagage om man vill lämna flygplatsen.

Efter 11 september är det många flygplatser som inte tillåter att man lämnar dem om man inte checkar ut bagaget först. Kolla upp...

2010-03-03 @ 02:02:40
Postat av: Hannah

Ah, okej... Det ska jag göra. Jobbigt i så fall! Hm. Men i värsta fall får vi väl dra med oss väskorna upp i Eiffeltornet. :P

2010-03-03 @ 19:49:06
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Richard

Förhoppningsvis har dom ändrat på den regeln.

Om dom inte har det så glöm inte att säga till att ni vill checka ut bagaget i Paris! Annars brukar ju sånt gå per automatik till slutdestination nuförtiden...

2010-03-03 @ 23:22:04
Postat av: Hannah

Jo. Jag försökte maila flygplatsen men fick bara ett allmänt svar tillbaka... Förstod inte riktigt. Får försöka fortsätta min research på något sätt. Något tips om vart man ska börja leta info?

2010-03-04 @ 10:07:48
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Richard



Du kan ju börja med att höra med dom svenska luftfartsmyndigheterna eller kanske säkerheten på arlanda.



Kommer du ihåg vad som hände i How I met your mother? (okej, där dumpade dom förvisso väskor på bandet)



Annars kan ni ju chansa. Jag har ingen aning om vad som händer om man lämnar flygplatsen utan sitt bagage, men jag vet att pappa sa till mig att dom inte fick det för några år sedan. Minns inte vilken flygplats det var, men det var iaf inom EU.

2010-03-04 @ 16:51:05
Postat av: Hannah

Jag har mailat till Kilroy som vi köpte biljetterna av, de borde ju har någon sånär koll. Får se vad domen blir. När Sanna, Malin och JP hade 6 timmar i Prag när de skulle ner och hälsa på mig i Betlehem var det tydligen en massa andra som åkte in till stan under tiden... Men men. Vi får se. Får väl fråga på plats om inte annat. Annars blir det väl alldeles för mycket tax free-shopping istället... :/



Hahaha! Det vore just en syn om vi skulle sluta som Ted och Barney. Vilket öde! :P

2010-03-04 @ 18:32:35
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0