ett kjolihopsläng och JP-häng.

Idag har jag hängt med JP. Vi promenerade bort till Långsjön och trängdes med barnen vid badplatsen, åt jordgubbar och glass, badade och JP lyckades få till jordens snyggaste bränna. När vi kände oss nöjda promenerade vi hemåt igen, köpte finsallader och satte oss på gården och njöt av mat, skugga och tinto de verano. Sedan lite mer finhäng (så länge sedan ju!), uppcatchning och kaffe.
Därpå slängde jag ihop en kjol. Eller, jag hade sytt fickorna och zickzackat själva kjoldelarna innan, men nu sydde jag samman kalaset. Snabbt gjort, luftig och skön blev den i typ kökshandduksmaterial. Bra enkel sommarkjol liksom. Dock var det knivigt att få till några vettiga bilder, men här är ett par försök. Tyg från Ohlssons på sommarrean, och en bit resår att ha i midjan. 50 spänn kanske i materialkostnad, och ett par timmar i arbetstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0