Sy, sy, sy, sy

Helgens stora projekt med klänningen har hittills gått över all förväntan. Satt 4 timmar i sträck igår och samma idag och bara sydde, sydde, sydde. Det som är kvar nu är att snygga till slitsen bak, fålla nedtill och göra om axelbandet tror jag. Mitt taffliga försök till halterneckband blev sådär, så jag ska göra ett nytt, lite rejälare försök. Älskar när jag blir såhär helt och hållet uppslutad av ett projekt så man glömmer allt annant. Nu ska jag se till att få den färdig i veckan så jag kan ha den på Hannas kalas nästa helg! Då bär det av till Uppsala.

Spelkvällen igår blev för övrigt mycket lyckad, förutom att jag missade att sushin stängde åtta så jag fick äta pizza istället. Lite av en besvikelse, men det var ju också gott förstås. Vi spelade Alfapet, nåt konstigt rollspel som jag knappt förstod ett jota av, Twister och Rappakalja tills klockan blev över ett och gästerna var tvungna att hinna med sista pendeln. Sällskapsspel är underskattat. Snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0