Projektdag.


Efter träningen idag bestämde jag mig för att lära känna den här lite bättre. Denna fina fick jag i julklapp, och för rätt så länge sedan köpte jag tyg för att få mig en klänning. Sedan har jag inte funnit tid eller ro till att sätta igång, men idag så. Idag gick jag ner till Gullvi i sybutiken och köpte tråd, knappnålar, sprättare och dragkedja, och så satte jag igång. Jag satt och sydde i vad jag tror var tre eller fyra timmar i sträck och glömde bort att äta och så. Swept away! Jag hade ju heller inga mönster eller så, bara en någorlunda tydlig bild av hur jag vill att klänningen ska se ut när den är klar. Så det var lite pyssel med att prova, mäta och framförallt gissa. Inte klar än, men jag är i princip färdig med framstycket. Nu ska baksidan göras klar, blixtlåset sys i och hela kalaset sättas ihop. Kanske tar morgondagen till det. När jag väl har kört igång med ett sånt här projekt måste jag göra klart det relativt omgående, annars blir det bara liggande. Ikväll kommer folk hit på pizza/sushi och sällskapsspel, så nu ska jag dammsuga och diska!

Här har vi en smygtitt på början på skapelsen. Än finns ingen rygg,
och den har inga sprund i framsidan heller. Den ser alltså lite formlös ut.
Men när jag får ihop det, då kommer det bli snygg-snyggt!

Kommentarer
Postat av: Philliprebecca

Great site! Lots of useful information!

2012-03-06 @ 11:09:55
URL: http://philliprebecca.blogbrief.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0