Helgens skapelse och bravader.



Hon har gjort det igen! Knåpade ihop en kjol nu i helgen och invigde på dagens släktkalas. Dock undrar jag om jag ska sy in den lite till, den ser nästan lite galen ut. Men att sy in blir lite krångligt då den har fickor att ta hänsyn till och sånt. Och sedan var det ju kanske lite osmidigt att sätta en söm mitt på framsidan... Men i övrigt nöjd. Gött med kjolar med fickor.

Annars var kalaset hos Linda och Adem igår mycket trevligt. Trist med bortfall på folk, hade ju vart gött att träffa de där man inte sett på asalänge. Men jag klandrar dem inte med tanke på SNÖKAOSET. Vi åt en massa tårta och chips och drack vin och dansade dansmatta och lekte charader tills klockan passerat tre, och då började vi dra oss hemåt. Sen tunnelbana vilket nästan resulterade i missad nattbuss. Fast vi sprang och hann genstjuta den, och världens snällaste busschaufför (förutom Stefan då) stannade och gjorde vår kväll. Att sedan gå från bussen i all drivsnö var ju ganska komiskt (och jobbigt). Kändes ju som fjället.

Jag längtar ju som sagt till våren. Jag börjar få nog nu. Men en tanke har ju slagit mig, vart sjutton ska all snö ta vägen? Eller allt vatten kanske snarare, när det börjar töa. Jisses vad slaskigt det kommer bli. Om man tänker så kanske det är något mer uthärdligt att det är en meter snö utanför dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0