Fäääärdiiiiiig!


Ujujuj vad jag är stolt. Denna lilla kreation har jag och kompisen på bordet där slängt ihop lite på en höft. Sammanlagda timmar kanske är en tio eller så. Började i lördags och har höftat vilt, gissat, pillat dit ett blixtlås, nålat och sytt in typ hundra gånger. Tillslut satt den, klänningen. Utan mönster, direkt ur huvet liksom. Känns rätt gött måste jag säga. Har varit på vippen att gå och leta i second hand butiker efter roliga vintageklänningar i roliga tyger, men det suget är som bortblåst nu. Sy själv är ju mycket bättre, för då blir det ju som man vill ha det (förhoppningsvis).

Men jag har typ fem meter kvar av tyget. Jag tänker mig en kjol med fickor som nästa projekt, men then what? Gardiner? Bordsduk? Kostym? Vore väl käckt? Idéer?

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fin den blev Hanna :) Hoppas du får det trevligt på festen. Man blir insprirerad att själv sy... kanske dags att damma av husqvarnan i helgen!? :) KRAM!

2010-02-11 @ 08:18:23
URL: http://sunnanangsanna.blogspot.com
Postat av: Hannah

Tack Anna! Ja, gör't och vinn, det var riktigt roligt. :) Men du syr väl redan en hel del? Så det kanske inte blir riktigt lika äventyrligt för dig som för mig...

Kram och hoppas du lyckas skapa nåt fint!

2010-02-11 @ 13:42:18
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Hedvig

hejsan! Den blev jätte snygg!!!!!!! Jag blir inspirerad!

2010-02-12 @ 08:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0