1 december, minus 18.

Det slutar aldrig snöa ute, tycks det. Ibland så blir det uppehåll en stund, och ibland, som nu, tittat till och med solen in genom fönstret. Då är det faktiskt lättare att komma upp på morgonen, även om jag fortfarande inte lyckas ta mig upp innan nio. Kylan och mörkret jobbar emot mig. Men vissa fina saker finns ju ändå. Som att baka lussebullar med Lovisa, som att ha Siri och Viktor över till sent på en saffrans-GT och prata om allt mellan himmel och jord, som att PM:et trots allt nog verkar gå åt rätt håll, som att julrimma på alla företags olika hemsidor och hoppas på att vinna en massa onödig lyx. Ikväll kommer några vänner hit på årets finglögg och bastu. I helgen spelar Petter på Stocken. Idag ska jag försöka hitta ett fårskinnssadelskydd så att jag slipper frysa rumpan av mig när jag tar mig fram. En annan bra grej är att jag bor i Uppsala och inte i Stockholm, för här kan man alltid ta sig fram. Inga bussar och tåg som ställer till det för en i snökaoset, bara cyklar och promenader. Väldigt praktiskt.
Trots mörker och kyla så finns det mycket fint också. Och om inte ens en månad så slipper jag kylan, om än bara för en vecka. Men det kommer också bli så himla fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0