Vintern rasar!


Som traditionen bjuder denna sista aprilkväll så gick vi i fackeltåg från kyrkan upp till vattentornet. Där tändes det eldar, åts popcorn och lyssnade på kören som sjöng Vintern rasat, Glad så som fågeln och de andra obligatoriska sångerna.

Askmoln 2.0


Därefter bjöds det på fyrverkerier i rätt så generösa mängder.


Helena och jag tog ytterst smickrande foton på oss själva.

Hanna var eldvakt och gick och påtade och krattade och vaktade. En valborg precis sådär som den alltid varit för mig. Ingen sprit, inga fyllor i buskagen, ingen som halvt fryser ihjäl. Bara popcorn, underställ, röklukt i kläderna, Immanuel Gospel i högtalarna och fint folk. Och så var jag hemma till halv elva också. Drack te och åt lite fruktsallad. Det mina vänner, det är ett vuxet sätt att fira valborg på. Och jag är väldigt nöjd.

Kommentarer
Postat av: Klara

det lät otroligt mysigt! :)) kändes otroligt ovanligt att inte vara vid vattentornet.

2010-05-01 @ 10:56:58
URL: http://passazlatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0