Ett par rader från ett soligt Cádiz.

Hola! Här sitter jag i en svenskbebodd korridor i Cádiz, Spanien. Vi har just kommit hem från stranden, där vi badade, solade och överskattade vår solskyddsfaktors verkan. Jag har bränt mig på fotryggen, magen, bröstet och axlarna. Men inte så mycket att det stör för mycket, det går nog ner sig snart. Med andra ord är det varmt och soligt, vilket ju är minst sagt gött. De senaste dagarna har vi i princip solat hela dagarna och ätit middagar och partajat hela nätterna. Här går man ut först klockan tolv tidigast, och klubbarna öppnar vid fyra och stänger när folk går hem, vanligtvis kring kl sju på morgonen. Bah! Kräjsy. Men vi har nog lyckats vända på dygnet lite i alla fall. Igår tittade vi på Sällskapsresan I och II innan vi gick till bar Cuba och tog en drink som smakade cocosmilkshake.

Glad påsk ska jag väl säga också. Här firas påsken men ändlösa och galet maffiga proccessioner med orkestrar och stora vagnar med statyer av jungfru Maria och den korsfärste Jesus på, som bärs fram av människor. Jag har ingen aning, men det är nog i alla fall x antal hundra kilo. Barfotafolk i masker och toppiga luvor (tänk Ku Klux Klan, fast lila och svart) med kedjor kring fötterna. Maries lägenhet ligger precis mitt i gamla stan här i Cádiz, så vi har haft lite problem att ta oss ut och in ur den då proccessionerna går förbi precis utanför porten. Så nu luktar det rökelse i hela trapphuset.

Ikväll ska vi gå ut och äta tapas. Det ska bli gött. Om ni blir alltför avundsjuka kan jag ju lägga till att jag gått och blivit rätt förkyld igen. Så, känns det bättre nu? :P Las bildos bombos får ni när jag kommer hem, vilket blir på onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0