Smaka på universum!

Dags för lite uppdatering tror jag. När man inte sitter och har ingenting att göra på jobbet så blir det visst inte att man uppdaterar lika frekvent. Då är jag ute och jagar ämnen att blogga om istället, kan man väl säga.

Kan ju i alla fall meddela att jag var väldigt duktig igår. Gick upp i hyffsad tid för att sedan cykla iväg och handla, skura köket (välbehövt, och oj så snyggt det blev!), plocka i lägenheten, dammsuga, gå med återvinningen samt ha maten på bordet när karln kom hit. Anna Anka, släng dig i väggen! Dock kom ju ångesten sedan; matten. Som inte riktigt fick lika mycket tid lagd på sig som tänkt (men det är ju så tråkigt. Och svårt). Men inshallah lärde jag mig lite i alla fall. Får fortsätta med det idag. Det är ju fantastiskt hur mycket man tar sig för när man egentligen borde plugga!

Sedan var det klassisk tjejmiddag hos Karin. 90-talsdängor, tacos och vin. Det var trevligt trots att jag knappt kände en kotte (men det brukar ju kunna åtgärdas under kvällen). Och alla hade barn och grejer, helt plötsligt kände jag mig väldigt liten. Eller, den enda som inte hade barn var i alla fall gift. Hej, vuxenpoäng? Men jag vann i alla fall när det gällde att ha kortast resväg hem. Jisses, nån bodde i Bålsta, nån i Blackeberg och ett par i Norrtälje. En station med pendeln kändes liksom helt okej i jämförelse.

Och åh! Gårdagens och kanske hela samtidens absolut bästa nyhet. Vintergatan smakar hallon! Man har tydligen hittat ett moln mitt i galaxen och när man zoomat in på det har man kommit fram till att det består av etylformiat. Jaha, säger ni. Etylformiat är det aromämne som ger hallon sin karaktäristiska smak. FANSTASTISKT! Underbart! Ljuvligt! Den informationen gjorde min dag. Rymden var plötsligt inte riktigt lika läskig längre.

Mums?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0