Storleken har betydelse!

Idag arbetar jag på ett kontor som har Fredagsfika. En trevlig tradition. Och eftersom att det är Kanelbullens dag, denna totalt kommersiella och onödiga, men dock goda, högtid så bjöds det självklart på just kanelbullar.

Och de var G I G A N T I S K A. Ärligt talat, inte konstigt att det blir vanligare och vanligare med diabetes och övervikt när en bulle idag är stor som tre för 10 år sedan. "Äh, jag åt ju bara en", liksom. Samma sak med muffins. Jag minns när alla muffins var som de där man köper i 8-pack på Ica ni vet? Kolla nu på muffins på bagerier. En hel middag.

Vi tänker nog i antal mer än i mängd. En bulle, ett glas vin, en portion. Men det är ju faktiskt en väldig skillnad på storlekarna, och det spelar ju roll ur en hälsosynpunkt. Dagens I-landsproblem, hujedanimej.





Kommentarer
Postat av: Richard

Undrar var dom hittade blåbären till den muffinsen :)



Håller dock med... egentligen är 8-packen på ica rätt bra, fast jag brukar ju lyckas trycka i mig allihopa;)

2009-10-02 @ 20:26:00
Postat av: Hannah

Haha, jo, jag vet... :P Det är ju det som är det svåra; att nöja sig med en när man inte blir mätt. De borde kanske inte säljas i 8-pack.

2009-10-03 @ 13:41:57
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej hej, det var Lena - en back up från Uniflex här;) Sitter på TP för närvarande faktiskt och "råka" få syn på din blogg (här händer inte mest;))



Du har helt rätt i det du säger, har du tänkt på att tallrikarnas storlek ökat i omkrets också? Och om du gått på bio på senaste, så erbjuder de mellanmeny, stor meny och xl-meny av popcorn, men det finns ingen liten! Haha..

2009-10-20 @ 11:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0