If these walls could speak



Jag har ett problem. Jag tycker om att ha saker på väggarna. Saker jag blir glad av, saker som påminner om nåt fint, saker jag fått, saker jag gjort. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag framkallat en massa fotografier som jag vill göra något kul av, och idag var jag och köpte en sån där 3-i-1 ram på ÖoB. Ett riktigt kap, 49 kronor betalade jag för kalaset. Och nu har jag suttit och valt ut tre favoriter av 100 favoriter. De passar fint ihop och det skulle bli så himlans bra.

Men jag har som sagt ett problem. Jag  bor i en etta på 27 kvadrat och har hittills detta på väggarna:
  • En stor världskarta
  • En gitarr
  • En Al-Nakba-affisch
  • En tavla jag målat
  • Fem små inramade van Gogh-vykort
  • En Taybeh-tavla
  • En Absolut Jerusalem-tavla
  • En halvfigursspegel
  • En ikon från Vatikanen
  • Två stora foton på mina föräldrar när de var unga
  • En mindre spegel från Hebron
  • En bokhylla med filmer och ett foto i guldram på Audry Hepbourn i Breakfast at Tiffanys
Så vart jag ska få plats med mitt nya lilla tillskott vete gudarna. Det kanske är dags att bytas av lite? Fast samtidigt gillar jag ju allt som redan hänger uppe. Och som sagt, det finns knappast en liten väggyta kvar att hänga nåt på. I alla fall inte så att det inte ser helt malplacerat ut. Håhå, jaja, vilket i-landsproblem!

Ps. Jag har dessutom två tavlor jag fått av mamma som jag ännu inte hittat nån plats åt, utan som står lutade mot diverse grejer. Plus alla vykort jag har uppsatta i badrummet. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0