and now I even have to scratch my back myself

Jag håller på att laga mat. Riktig mat. Korvstroganoff och ris, för att vara exakt. Jag känner mig rätt så duktig, det var ett bra tag sedan jag fick ändan ur vagnen och lagade riktig mat till bara mig själv. Poäng till mig.

Har "jobbat" hela dagen på företaget på berget i skogen på andra sidan stan. Inte ett jota att göra, så jag är trött. Det är ju fånigt att man blir extra trött av att bara sitta och göra ingenting hela dagen. Kom isäng för sent igår kväll, hängde hos Sanna och planerade pysselkväll och promenerade och lyssnade på Nationalteatern och Ella Fitzgerald. För trevligt för att gå hem. Men ikväll ska jag nog ta och pallra mig i säng i vettigare tid, det är inte nådigt när de ringer och väcker en klockan halv sju på morgonen annars.

Det mest spännande som hände idag var att jag hamnade mitt i en engagerad diskussion om Livets Stora Frågor. Om Gud, ödet, förutbestämdhet och valfrihet. Väldigt intressant, kvinnan jag diskuterade med var helt övertygad om att allas våra liv är förutbestämda, att vår tid är utmätt och att vi alla kommer att sluta på precis det sätt det var tänkt från början. Jag är inte så säker, fast jag förstår vad hon menar. Jag skulle mer hävda att vi alla har en mening, det finns något som varje människa är menad att göra med sitt liv. Sedan har vi ett val, om vi vill följa denna mening eller inte. Dock kan man ju tänka att om man känner sig manad att göra något så kanske man inte väljer att inte göra det, då detta antagligen skulle innebära att man blir mindre lycklig. Och vi är ju ändå egoistiska varelser som främst strävar efter att göra det som är bäst för oss. Så kanske är det samma sak som att allt är förutbestämt; jag väljer ju ändå alltid det jag känner är bäst? Om det är det som är meningen med mitt liv kanske jag ändå inte har något val, trots att jag tror att jag väljer? Vad tror du?

Det är höjden av effektivitet att blogga i reklampausen för How I met your mother.

För övrigt har jag bestämt mig för att önska mig en symaskin i julklapp. Samt eventuellt försöka ta körkort i vår. Detta år kommer ändå bli lite av en transportsträcka, och det gäller ju att försöka fylla den med vettiga och givande saker. För om ett år flyttar jag till Uppsala eller Lund. Och det är ett helt år tills dess. Börja dansa igen i höst kanske? JP? Ja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0