En stor dag

Det är ju faktiskt en stor dag idag. Världens öde kanske avgörs (inte riktigt, men nästan). Ni vet säkert vad jag talar om, förutsägbart nog är det det amerikanska valet. Då jag faktiskt för en gångs skull har en avtalad tid tidigt imorgon bitti så kommer jag antagligen inte kunna sitta uppe och ha valvaka inatt, men en del kommer jag i alla fall försöka se.

Det är ju onekligen spännande. För första gången en svart presidentkandidat, och det känns dessutom som att han har en chans (peppar, peppar, ta i trä). Insh'allah. Det första jag har hört är att i Hart's Location och Dixville Notch New Hamshire har Obama vunnit. Woho! Tänk bara hur mycket en seger för Obama skulle betyda för USA, världen och, jaa, mänskligheten i stort. Jag hade en teori om att hela världen skulle få rösta i det amerikanska valet, då faktiskt hela världen påverkas av resultatet på ett ganska påtagligt sätt. Dock skulle det hela ju vara en organisatorisk mardröm av stora mått.

Sedan måste jag ju faktiskt nämna en av gårdagens lustigaste händelser. Jag cyklade iväg till Arbetsförmedlingen, denna fantastiskt uppmuntrande plats, och satte mig i kö och väntade. Länge. Tillslut blev det min tur, jag fick träffa en handläggare och när hon såg att jag arbetat på vad i folkmun kallas Helvetescafét var hennes första reaktion "jaha, fick du betalt?". Tydligen har de satt i system att låta folk provjobba gratis, och jag är inte alls förvånad. När jag sa att jag faktiskt fått betalt, men sagt upp mig efter en månad pga att jag vantrivdes, tyckte hon att jag gjort helt rätt. När till och med arbetsförmedlingen tycker att man gjorde rätt i att säga upp sig från jobbet vet man att det var en dålig arbetsplats.

Nu ska jag sätta mig och skriva om ett palestinskt barn i sagoform till en gudstjänst. En utmaning, jag vet inte alls hur det ska gå. Men insh'allah.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Marie

Hannah bloggar! Hannah är arbetslös, hence Hannah bloggar. :D Jag driver bara. Jag är för! Du spelar en viktig roll som motvikt mot "Dagens outfit"-shittet.



I dig. puss

2008-11-04 @ 21:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0