En helt ny karriär

Ett tillkännagivande och glädjerop: Jag har fått en anställning!

Jag är från och med måndag anställd hos Uniflex som ambulerande tjänsteman, eller konsult. Jag har en svart kostym hängandes i min garderob tillsammans med ett par nyinkasserade vita blusar. Jag kommer att ha en inkomst och något att göra om dagarna. Jag är fett nöjd.

En av de bästa grejerna med det nya jobbet (förutom det uppenbara med inkomst och sysselsättning) är att jag slipper jobba kvällar och helger. 8-17 måndag till fredag. Fantastiskt. Jag kommer att kunna ha ett liv! Dessutom gillar jag det faktum att jag ska ha kostym på de allra flesta av mina arbetsplatser. Kommer att befinna mig i receptionen på ett antal olika företag runt om i stan, och på måndag börjar min två veckor långa upplärning på fem olika ställen. Sjukt peppad.

Så, till alla er, för i dagens läge är ni nog ganska många, som är arbetslösa; testa bemanningsföretag. I dagens ekonomiska läge är det ju få som vågar anställa, så de hyr hellre in personal. Detta leder ju då till att bemanningsföretagen får större efterfrågan på personal, och vips så behöver de anställa folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0