Tillbaka till verkligheten.

Såhär i post-Valborgstider (finalborg blev mest röstvila och Amelie från Montemartre, inte helt fel det heller) så är jag back in the game. Min igår helt och hållet döda röst har hittat tillbaka, än lite raspig men nu på ett sånt där rockstjärnesätt i alla fall. Coolt kanske. Och jag har insett att verkligheten är här, man kan inte sitta ute i solen dagarna i ända och dricka vin och prata med vänner och dansa och grilla. Funkar liksom inte när det helt plötsligt var dags för ny kurs som ska börjas, nya kapitel som ska förstås, nya faddergrupper att bli ett med (BÄSTA EVER, HURRA!), artiklar som ska skrivas, bilder som ska redigeras, champagnedränkta kläder som ska tvättas och kick-offer som ska åkas på. Fullt upp helt enkelt. Men med en liten lista till min hjälp ska det nog gå vägen. Jag känner ändå att jag har fått en bra rivstart på detta med föreläsning, korridorsstädning, lite plugg, hårdträning och matlådelagning. Nu kanske man kan unna sig lite tv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0